Częstym materiałem na nowe bramy garażowe jest blacha stalowa uformowana tak, aby przypominała drewnianą płytę podniesioną. Drzwi stalowe są dostępne z nieizolowanej, izolowanej i dwuwarstwowej stali. Od około 2002 roku popularny jest projekt imitujący drzwi wozowni, a wielu producentów okładzinę zewnętrzną drzwi stalowych wykonano z kompozytu, płyt winylowych lub materiału DecamTrim, aby nadać im wygląd drewna. Bardziej ekonomiczną alternatywą dla bram garażowych jest konstrukcja wytłaczana stalą.

Izolacja w bramach garażowych uchylnych

W sytuacjach, w których brama garażowa ma istotne znaczenie dla zapobiegania problemom z przegrzaniem i zamarzaniem, jak również dla zapewnienia komfortu i oszczędności energii. Więcej na temat izolacji i bram uchylnych przeczytasz na stronie https://bramadogarazu.pl/bramy-garazowe/bramy-uchylne/.

Niektórzy producenci reklamują bardzo wysokie wartości izolacyjne dla niektórych swoich bram garażowych (R-15 do R-17), ale może to być prawdą tylko dla niektórych sekcji środkowych. Rzeczywiste wartości R – dla całych drzwi – wynoszą często 1/2 lub 1/3 reklamowanej wartości.

Bramy uchylne w dużej posesji

Mechanizm podnoszenia bramy uchylnej

System przeciwwagi sprężyn skrętnych składa się z jednej lub dwóch ciasno zwiniętych sprężyn na stalowym wale z bębnem linowym na obu końcach. Całe urządzenie jest montowane na ścianie czołowej nad bramą garażową i posiada trzy wsporniki: środkową płytę łożyskową z łożyskiem stalowym lub nylonowym oraz dwie płyty łożyskowe na obu końcach. Same sprężyny składają się z drutu stalowego z nieruchomym stożkiem na jednym końcu i stożkiem uzwojenia na drugim końcu.

Stożek nieruchomy mocowany jest do środkowej płyty łożyskowej. Stożek uzwojenia składa się z otworów co 90 stopni do nawijania sprężyn oraz dwóch śrub mocujących do mocowania sprężyn na wale. Stalowe liny przeciwwagi biegną od uchwytów rolkowych w dolnych narożnikach bramy do nacięcia w bębnach kablowych. Kiedy drzwi są uniesione, sprężyny odwijają się, a zgromadzony naprężenie podnosi bramę, obracając wał, a tym samym bęben liny, owijając liny wokół rowków na bębnach linowych. Po opuszczeniu bramy liny odwijają się z bębnów, a sprężyny są nawijane na pełne naprężenie.